Friday, March 9, 2012

1) (se couches) Les enfants _____ _____.
2) (s'amuser) Nous __________ ________.
3) ( se peigner) Je ___________ ______.
4) (se laver) Est- ce- que tu _________ _________.
5) (se reveiller) Il _____ _____.

These are a a few examples our teacher gave us, but I dont know how to do them.|||Les enfants se couchent. (the infinitive is 'se coucher')
Nous nous amusons
Je me peigne
Est-ce que tu te laves?
Il se reveille

With reflexive verbs, as well as the usual subject pronoun, you need a reflexive pronoun (which translate as 'myself', himself/herself, oneself, themselves, yourself, yourselves in English).
Reflexive pronouns are;
Je ---> me
Tu ---> te
Il/elle/on ----> se
Nous ---> nous
Vous ---> vous
Ils/elles ---> se

Here's an example of one reflexive verb, se faire du souci (to be worried/concerned)
Je me fais du souci
Tu te fais du souci
Il/elle/on se fait du souci
Nous nous faisons du souci
Vous vous faites du souci
Ils/elles se font du souci

See how the reflexive pronouns are placed after the subject pronoun?

Good luck.|||Les enfants se couchent
Nous nous amusons
Je me peigne
Est-ce que tu te laves?
Il se reveille.

It's easy, all you have to do is conjugate the verbs normally, but introduce the pronoun between the subject and the verb. Just learn that "je" goes with "me", "tu" with "te", "il, elle, on, ils, elles" with "se", "nous" and "vous" are repeated. if you know how to use the present tense normally, you can deal with this|||Les enfents se couchent. - The children sleep.
Nous nous amusons. - We entertain ourselves.
Je me peigne. - I comb (my hair)
Est-ce-que tu te laves? - Have you washed yet? (literally "Is it that you've washed?")
Il se reveille. - He gets up.

PRONOUNS
Je me...
Tu te...
Il/Elle/on se...
Nous nous...
Vous vous...
Ils/Elles se...

I hope this helps :D

火车采集器

No comments:

Post a Comment